Tuesday, September 21, 2010

dan dia gadis orkid.

nota sampah oleh ♛cik.Zaza Zakaria♛

dia yang aku kenal seorang yang tabah dan kuat..okey biar aku jelas makna orkid pada dia..orkid,bunga yang teguh biar pun bersendirian dihutan dan mampu hidup tanpa air dan cahaya, kembangnya menawan di hati..namun luluh dan rapuh bila dibelai dan di jaga..itulah definisi orkid buat gadis itu..
dan gadis buatku seorang umat yang tabah menempuhi dugaan maha pencipta.bagi gadis itu "biar orang buat kita jangan kita buat orang"dan itu adalah salah satu prinsip dia yang aku pegang..cerita disebalik kisah gadis itu adalah pertemuan cinta dia dengan jejaka yang mampu mengungkapkan maksud sebalik makna orkid sebaik di tanya..namun takdir menentukan segalanya..jejaka hilang.
.dan prinsip "terus melangkah dan jangan lihat kebelakang"prinsip tue aku pegang saat aku lemah menerima keputusan spm aku..di saksi aku dimata jatuh air mata sahabat aku keran result dia...di bahu gadis tue sahabat aku luahkan tangisan dia....
apa yang aku harapkan buat si gadis moga bertemu jodohyangmampu membahagiakandia~

0 mereka yang cantik dan kacak:

 

It's from HEART Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea